• ثبت نام
  •    
  • ورود به سیستم
  •    
  • نقشه سایت
  •    
  • راهنما
Arabic English Persian
  • چاپ
  • ذخيره پيوند
  • ارسال به دوست
  • Rss
  • ارتباط با ما
    آدرس: تهران خیابان شریعتی بالاتر از سه راه طالقانی خیابان جواد کارگر پلاک 14 واحد 3
    • تلفن واحد فروش : 5-77635114-021
    • تلفن واحد فروش : 5-77635114-021
    • فکس : 5-77635114-021
     
    لطفا جهت مراجعه به دفتر سایت ساز، قبلا هماهنگی لازم را به عمل آورید. ساعت مراجعه حضوری: (10 الی 12) و (14 الی 16)
    info@yoursite.com : مدیریت sales@sitesaz.ir : فروش Billing@sitesaz.ir : امور مالی support@sitesaz.ir : پشتیبانی develop@sitesaz.ir : برنامه نویسی graphic@sitesaz.ir : گرافیک design@sitesaz.ir : طراحی سایت
    www.SiteSaz.ir
  • معرفی ماژول ها
    سیستم مدیریت مشتریانماژول فروشگاه سازماژول آرمون سازماژول مالی و آموزشیماژول مطلبماژول پرداخت آنلاینماژول تبلیغات
    ماژول املاکماژول مدرسهماژول فرم سازماژول خبرنامهماژول سوالات متداولماژول نمایش دهنده فضای کاربرانماژول آمار
    www.SiteSaz.ir
  • صفحه اصلي
  • معرفي كتاب
  • آلبوم تصاوير
کاربران ما

نام كاربری: *
رمز عبور: *
هنوز در سایت عضو نشده‌اید؟
ارتباط با ما

براي برقراري ارتباط با ما، لطفا نامه‌هاي خود را از طريق رايانامه:
 
hamidrezataraghi@gmail.com ارسال فرماييد.
ما در اسرع وقت به نامه‌هاي شما پاسخ خواهيم داد.

امام خمینی و ایمان به 1-[(]هدف[)]

امام خمینی و ایمان به 1-(هدف) شرحی برحدیث ولایت حمیدرضا ترقی شهید مطهّری (رضوان الله تعالی علیه) در پاریس یک ملاقاتی با امام کرده بود ــ خود شهید مطهّری کوه ایمان بود؛ او در مقابل ایمانِ امام اظهار حیرت و شگفتی میکرد ــ ایشان بعد از برگشتن گفت که من چهار ایمان در امام مشاهده کردم: یکی ایمان به هدف؛ هدف یعنی اسلام؛ یکی ایمان به راه؛ راهی که در پیش گرفته بود؛ راه امام راه مبارزه بود؛ یکی ایمان به مردم، و چهارم، از همه بالاتر، ایمان به رب، ایمان به خدا، ( مقام معظم رهبری 14/3/1402) هدف امام اسلام بود کدام اسلام ؟ امام (رضوان الله علیه) این اسلام را در بیانات متعدّد خودش معرّفی کرده است. این اسلام، نه اسلام سرمایه‌داری است، نه اسلام التقاطیِ روشنفکرنماهایِ بیاطّلاع و بی‌خبر. امام، در فهم اسلام و تبیین اسلام، نه این نظراتِ سستِ بهاصطلاح روشنفکرانه را قبول میکند ــ نظراتی که تشرّع اسلامی را قبول ندارند، فقه اسلامی را قبول ندارند، ادّعای اسلام هم میکنند! اینها را امام قاطعاً رد میکند ــ و نه اسلامِ افرادِ متحجّر که تواناییِ این را ندارند که یک استنباط نو از متون اسلامی را بفهمند و قبول کنند و به آن باور داشته باشند؛ هیچ کدام از اینها را امام نمیگوید. امام، اسلام کتاب و سنّت با اجتهاد متقن و فهم درست از اسلام [را در نظر دارد]؛ این، اسلام امام بزرگوار است. اسلامِ افرادِ متحجّری را که اسم اسلام را میآورند، درس اسلام را ممکن است زمزمه هم بکنند، امّا اسلامی را که بیشترِ احکامش مربوط به زندگی اجتماعی و حکومت و سیاست است قبول ندارند، و بی‌مسئولیّتی را در امور سیاست و امور اجتماعی ترویج میکنند، امام قبول ندارد. (14/3/1402) ویژگیهای اسلام ناب محمدی ص امام خمینی امام معتقد است: «اسلام ناب محمدی(ص) اسلام ائمه‌ی هدی(ع)، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه‌خوردگان تاریخ تلخ و شرم‌آور محرومیت‌ها، کوبنده‌ی سرمایه‌داری مدرن و کمونیسم خون‌آشام، نابود‌کننده‌ی اسلام رفاه و تجمل و اسلام التقاط و اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی‌درد و در یک کلمه، اسلام آمریکایی است...»[صحیفه] امام همیشه در کلام خویش، اسلام ناب محمدی را اسلام فقرا، رنجدیده‌ها، ستم‌کشیده‌ها و... معرفی می‌کند: «اسلام ناب محمدی(ص) طعم فقر را چشیده، مدافع پا برهنگان زمین، اسلام مستضعفین، اسلام رنج‌دیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه‌جو، اسلام پاک طینتان عارف است...».[صحیفه] یکی از عمده‌ترین ویژگی‌های اسلام ناب محمدی، عینیت دین و سیاست است «این معنا را که کسی بگوید اسلام به زندگی چه کار دارد، این جنگ با اسلام است. این نشناختن اسلام است. اسلام با سیاست‌ چه کار دارد، این جنگ با اسلام است».[صحیفه] وی معتقد است حتی سیاست‌های مدرن نیز از اسلام سرچشمه می‌گیرد: «والله اسلام تمامش سیاست است، اسلام را بد معرفی کرده‌اند. سیاست مدرن از اسلام سرچشمه می‌گیرد...».[صحیفه] به نظر ایشان، تفکیک دین از سیاست، کید دشمنان دین است و منحصر کردن اسلام به مسائل عبادی صرف و دعا و... همان کاری است که با آیین مسیحیت کرده‌اند: وی معتقد است، وظیفه‌ی کنونی ما باید تفکیک اسلام ناب از اسلام‌های دیگر باشد: «باید تلاش کنیم زهد و قدس اسلام ناب محمدی را از زنگارهای تقدس مآبی و تحجر‌گرایی اسلام آمریکایی جدا کرده و به مردم مستضعفمان نشان دهیم».[صحیفه) امام از قول حضرت امیر(ع) هدف حکومت اسلامی را اجرای حق و نابودی باطل قلمداد می‌کند «حکومت برای هدف‌های عالی؛ یعنی برای اجرای حق و از بین بردن باطل است، نه برای به دست آوردن منصب و مقام».[صحیفه] بنابراین، «عهده‌دار شدن حکومت فی حد ذاته شأن و مقامی نیست، بلکه به وسیله‌ی انجام وظیفه‌ی اجرای احکام و برقراری نظام عادلانه‌ی اسلام است».[صحبفه] یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های اسلام ناب محمدی در اندیشه‌ی امام قیام علیه باطل و ستمگران و حمایت از مستضعفان و ستمدیدگان است. امام معتقد است خاصیت اسلام راستین این است که مجاهدت، شهامت و مبارزه علیه زور‌گویی و ستمگری را یاد دهد: «اسلام مکتبی است که انسان‌ها را به گونه‌ای می‌سازد که به جز حق و مبدأ خلق، به هیچ مکتبی تسلیم نشوند و تحت هیچ قدرتی واقع نگردند»[94] و «اسلام مکتبی است که نمی‌گذارد اجانب بر مسلمانان حکومت بکنند، اسلام است که جلوی زور را می‌گیرد، جلوی دیکتاتوری را می‌گیرد».[صحیفه] «اولین و اصلی‌ترین نقطه در مبانی امام و نظرات امام، مسئله‌ اسلام ناب محمدی است؛ یعنی اسلام ظلم‌ستیز، اسلام عدالتخواه، اسلام مجاهد، اسلام طرفدار محرومان، اسلام مدافع حقوق پابرهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان. «امام در مورد اسلام، بیانات روشن و محکم و قاطعی دارند. اسلام در نظر امام یک اسلامی است که عدالتخواه است، ضدّ استکبار است، ضدّ فساد است؛ اسلامی که امام به آن معتقد است ضدّ استکبار است؛ یعنی ضدّ آمریکا است؛ ضدّ سلطه‌طلبی بیگانگان است، ضدّ دخالت بیگانگان و قدرتهای بیگانه در امور داخلی کشور است؛ ضدّ زانو زدن در مقابل دشمن است. اسلامِ ضدّ فساد؛ اسلامی که امام به آن معتقد است اسلام ضدّ فساد است، ضدّ ویژه‌خواری است و این چیزهایی که مشخّص می‌شود در زمینه‌های حضور فساد در بعضی از بخش‌ها، قطعاً این‌ها نقطه‌ مقابل اسلام است. اسلام، اسلامی است که با فساد مبارزه کند؛ دولتی اسلامی آن دولتی است که با فساد مبارزه کند. ضدّ تحجّر؛ [یعنی] افکار عقب‌مانده‌ قدیمیِ این جوری را وارد میدان زندگی کردن، از فکر نو اسلامی و فکر نو امام بزرگوار فاصله گرفتن. اسلام، ضدّ اشرافی‌گری است؛ اسلام طرف‌دار محرومان است. اسلام ضدّ اختلاف طبقاتی است، ضدّ فاصله‌های ]بین[ فقر و غنی است؛ این‌ها در بیانات امام روشن و واضح است؛ هم در وصیّت‌نامه هست، هم در این حدود بیست و چند جلد بیانات امام که چاپ شده؛ ملاحظه کنید. حالا ما که خودمان مستقیماً از زبان خود امام شنفته‌ایم؛ آن‌هایی که نبودند و ندیدند، این‌ها به این بیانات مراجعه کنند؛ متن فرمایشات امام روشن است»..(مقام معظم رهبری 14/3/89) امام، اسلام کتاب و سنّت با اجتهاد متقن و فهم درست از اسلام [را در نظر دارد]؛ این، اسلام امام بزرگوار است.(14/3/1402) در مقابل این اسلام، امام اصطلاح «اسلام آمریکائی» را در فرهنگ سیاسی ما وارد کرد. اسلام آمریکائی یعنی اسلام تشریفاتی، اسلام بی‌تفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیاده‌خواهی، اسلام بی‌تفاوت در مقابل دست‌اندازی به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان، اسلام کمک به اقویا، اسلامی که با همه‌ این‌ها می‌سازد. این اسلام را امام نامگذاری کرد: اسلام آمریکائی».14/3/89) امام اسلامِ افرادِ متحجّری را که اسم اسلام را میآورند، درس اسلام را ممکن است زمزمه هم بکنند، امّا اسلامی را که بیشترِ احکامش مربوط به زندگی اجتماعی و حکومت و سیاست است قبول ندارند، و بی‌مسئولیّتی را در امور سیاست و امور اجتماعی ترویج میکنند، امام قبول ندارد.14/3/1402 نتیجه 1- اسلام مورد نظر امام اسلام سیاسی و ناب محمدی مبتنی برقرآن و عترت واجتهاد پویا است 2- این اسلام برنامه زندگی فردی و اجتماعی بشر را ارائه داده است 3- این اسلام برای حاکمیت خدا در زمین و پیاده کردن ارزشهای دینی در جامعه باید سیاست امور را بدست گرفته و حکومت تشکیل دهد . 4- این اسلام در سیاست داخلی عدالتخواه- حامی محرومین –شایسته سالار –کارآمد-مردم سالاردرچارچوب دین- ارزشگرا-برخوردار از معنویت و اخلاق –سبک زندگی اسلامی-دارای فرهنگ عمومی برخوردار از( صداقت-احترام – کرامت –نوع دوستی- همزیستی اقوام و مذاهب–انصاف-ایثار – احسان-بصیرت – جامعه پذیر دینی و سیاسی -دشمن شناس-فعال و بانشاط )رعایت جقوق اساسی وآزادیهای مشروع مردم و ضد فساد و فحشاء و ولنگاری و اشرافیگری –اسراف و تبذیر- کم فروشی –فاقد فاصله طبقاتی-سستی و تنبلی-فقر و تنگدستی –وبدور از دروغ و تهمت وتفرقه وتجزیه طلبی –بی تفاوتی اجتماعی- وتجاوز به اموال دیگران و حقوق آنهاست . ودر سیاست خارجی : ضد ظلم و ستم و زورگویی-ضد استکبارو سلطه گری –حامی مستضفین وستمدیدگان –ضد دخالت و سلطه بیگانگان- آزاد و مستقل – با اقتدار وقدرت بازدارندگی –دارای حکمت و عزت و مصلحت درارتباطات –فعال در گسترش اسلام گرائی و حاکمیت آن برجهان وزمینه سازی برای حکومت جهانی حضرت ولی عصر عج 5- این اسلام با تحجر و بازگشت به شرایط قبل از حاکمیت اسلام شدیدا مخالف و آنرا ارتداد و مستوجب کیفر شدید میداند 6- این اسلام با اسلام آمریکائی و انگلیسی و اسلام رحمانی ولیبرالی والتقاطی وغیر سیاسی مغایر و مخالف است ایمان به این اسلام امام را مطمئن به آینده انقلاب اسلامی و تشکیل جامعه نمونه اسلامی کرده و ایمان مردم بآن اسلام ؛انقلاب را به پیروزی رسانده و تاکنون تداوم بخشیده است و در آینده نیز نجاتبخش امت اسلامی خواهد بود ؛ ترویج و تبیین آن وظیفه سنگین علما و مبلغین است که باید بویژه در نسل جوان آنرا تعمیق نمایند.

تاريخ درج خبر: 1402/03/19


براي برگشت به صفحه اصلي اخبار، اينجا را كليك كنيد

صفحه اصلي   درباره ما   فضاي شخصي شما   تالار گفتمان   Site in English

تمامی حقوق استفاده از مطالب سایت محفوظ و متعلق به حمیدرضا ترقی میباشد.