Normal
0
false
false
false
EN-US
X-NONE
FA
یازده دولت گذشت هنوز دولت را اسلامی نکرده ایم
سخنرانی حمیدرضا ترقی در تیپ سیدالشهداء سپاه تهران
در تاریخ 4/6/96
بسم الله الرحمن الرحیم
من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا 5 احزاب
شهادت لاجوردی ؛ عراقی ؛ اندرزگو و رجائی و باهنر در شهریور را به همهء پویندگان راه شهدای انقلاب اسلامی و شما پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت عرض میکنم و هفته دولت را گرامی میداریم .
دوازدهمین دولت در نظام جمهوری اسلامی با رای مردم و باهمه حواشی وناگفتنی هایش تشکیل شد .
متاسفانه تدبیر نیروهای انقلاب در این انتخابات هم نتوانست مسیر انتخاب مردم را بسوی دولت سازی اسلامی هدایت کند تا جامعه سازی اسلامی امکانپذیر گردد.
لذا با گذشت 11 دولت ؛ همچنان در فرایند انقلاب اسلامی در مرحله دولت سازی اسلامی درجا خواهیم زد و فاصله ما با دولت مطلوب رهبری و نظام اسلامی کاهش چندانی نخواهد یافت .
ریشه یابی موانع دولت اسلامی
در ریشه یابی این عدم پیشرفت کافی بسوی دولت سازی اسلامی باید به چند نکته اشاره کرد:
1- طبقه متوسطی در جامعه ما بعد از جنک و طی 16 سال دولت سازندگی واصلاحات شکل گرفت که سبک زندگی آنها ؛ التقاطی از سنت و مدرنیته و رفتار فرهنگی آنها لیبرالی و مشی سیاسی آنها حزب باد با تمایل به اصلاح طلبان آمریکائی است .
2- باشکل گیری این طبقه متوسط شاهد شکل گیری سه طبقه در بین مسلمانان جامعه هستیم: مسلمان انقلابی ؛ مسلمان سکولار ؛ مسلمان لیبرال .
# مسلمانان انقلابی همیشه در عرصه های مختلف در صحنه حاضرن و در برابر مشکلات جامعه بیشترین مقاومت را از خود نشان میدهند .و سپر انقلاب و نظام هستند.
#مسلمانان سکولار کهئ تحت تاثیر سیاستهای لیبرالیستی به قشر خاکستری جامعه تبدیل شده اند ؛ مخالف انقلاب نیستند ولی دغدغه اصلی شان رفاه اقتصادی وآزادی و ولنگاری است .
# مسلمانان لیبرال ؛ اینها عمدتا با نظام اسلامی زاویه دارند و برای تحولا در حکومت و تغییر قواره ی سیاسی نظام از تمام ظرفیتها استفاده میکنند وتا حد براندازی هم پیش رفته اند .
3-رویکرد عدالت طلبانه و قدری سوسیالیستی دولت نهم و دهم اگر چه طبقهء فقیر را جان تازه ای بخشید ولی به
علت درست اجرا نکردن قانون هدفمندی یارانه ها و در اثر رشد بی مهابای قیمتها و رها شدن بازار و
وتشدید تحریمها ی دشمنان ؛ به طبقه متوسط ضربه سنگینی وارد شد که آنهاراازجریان دولت دهم عصبانی
و مسئله تغییر و اقتصادرا به مسئله اصلی آنها تبدیل کرد .
4-دولت یازدهم بعنوان دولتی تکنوکرات با شعار حل 100 روزه مشکلات اقتصادی ورفع تحریمها براین موج
سوار و قدرت را بدست گرفت .
برنامه دولت که در کتاب امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران قبلا بچاپ رسیده بود و همان اقتصاد نیوکنزی بودبه اجرا درآمد که رویکرد آن مذاکره با آمریکا و باز کردن دروازه هابرای سرمایه گذاری خارجی و هضم شدن در اقتصاد جهانی بود
اینک پس از چهار سال و طی دوره اول دولت یازدهم :
تجربه مذاکره اثبات کرد که خروج از انزوای سیاسی با راهبرد تنها مذاکره امکانپذیر نیست و باید موشک هم در کنار آن باشد .
سیاست اقتصادی نیوکنزی هم نه تنها نتوانست مشکلات اقتصادی را 100 روزه که هیچ 1400 روزه هم حل کند.
و رکود و تورم و بیکاری و توقف تولید همچنان بر اقتصاد کشور فشار میآورد.وسرمایه خارجی هم جذب نشد.
آغاز رقابت بین انقلابیگری و غیر انقلابیگری
اینک در عرصه سیاسی رقابت بین نیروهای انقلابی و غیر انقلابی شکل گرفته است ؛ دولت انقلاب را تمام شده و خود را غیر انقلابی میداند و با نیروهای انقلابی میانه ای ندارد.
رهبر معظم انقلاب خودرا انقلابی و حامی نیروهای مومن و جوان و انقلابی میدانند و از دولت و مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان خواسته اند که انقلابی کار کنند و انقلابی تصمیم بگیرند .
این شرایط منشاء شکل گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب در انتخابات شد تا رقابت بین انقلابیون و غیر انقلابیون را سامان دهد .
این جبهه با عبور از تحزب و اصولگرائی و گفتمان انقلابی سعی در جلب آراء مردم و تقویت پایگاه اجتماعی خود نمود ولی در برابر چند چالش قرار گرفت :
تخریب وسیع سیاسی و اقتصادی توسط رقیب
مهندسی توزیع تعرفه آراء انتخابات
استفاده رقیب از تمام امکانات دولتی و وزرا در تبلیغات
رقیب هراسی برای قشر خاکستری و متوسط جامعه
حمایت اپوزسیون خارج از جریان اصلاح طلب با سازمان رای در فضای مجازی
نتیجه انتخابات 16 میلیون به 24 میلیون نشان داد که ترکیب جریان متوسط جامعه با اصلاح طلبان و اعتدالیون
وشگردهای فوق موجب توفیق آنها در جلب آرائ مردم شد .
دولت دوازدهم ادامه یازدهم
اینک دولت دوازدهم در تداوم دولت یازدهم تشکیل شده در حالی که با شاخصهای دولت اسلامی و مطلوب رهبری
فاصله زیادی دارد.
شاخصهای عدالت طلبی – مبارزه با فساد – قانون گرائی – اهتمام به مقوله فرهنگ – ساده زیستی – برنامه ای عمل کردن –پرکار و خستگی ناپذیری – جهادی و انقلابی عمل کردن –اقتصاد مقاومتی – گرایش به نیروهای انقلابی – و ترویج ارزشهای دینی و اسلامی در این دولت کم رنگ است ؛ و اگر چه مواضع جدیدش در مقابل دشمنان قدری جدی تر و محکم تر شده ولی اصولا در برای دشمن روحیه اقتدار و صلابت ندارد .
از طرف دیگر بین مواضع رهبری با رئیس جمهور در موضوعات زیر اختلاف نظر وجود دارد :
انقلابیگری
اسلام رحمانی
نقش دولت دردیندارکردن مردم
کیفیت مذاکره با دشمن
استقلال
خوش بینی به آمریکا
منافع ملی
نفوذ دشمن بداخل کشور
برخورد با منتقدان
آشتی ملی
مولفه های اقتدار ملی
مولفه های امنیت ملی
مقاوم سازی اقتصاد
وموارد متعدد دیگر
این موارد مسائلی است که در حوزه عمل دولت را در رسیدن به نصاب و تراز دولت اسلامی ناموفق خواهد کرد
وظیفه امروز ما پاسداری از آرمانها و اصول و ارزشهای انقلاب و رصد هوشمندانه دولت و نقد منصفانه عملکرد آن
و حمایت حکیمانه از اقدامات مثبت آنست .
در شرایطی که دشمن در صدد براندازی نظام جمهوری اسلامیست
در شرایطی که عوامل دشمن در داخل کشور با ناراضی تراشی و کارشکنی و ناامید سازی جوانان به دشمن کم میکنند
در شرایطی که باید در چند جبهه اقتصادی – سیاسی – فرهنگی – نظامی –اجتماعی با دشمن بجنگیم پاسداری از آرمانها و اصول و ارزشهای انقلاب و رصد هوشمندانه دولت و نقد منصفانه عملکرد آن
و حمایت حکیمانه از اقدامات مثبت آنست .
در شرایطی که دشمن در صدد براندازی نظام جمهوری اسلامیست
در شرایطی که عوامل دشمن در داخل کشور با ناراضی تراشی و کارشکنی و ناامید سازی جوانان به دشمن کم میکنند
در شرایطی که باید در چند جبهه اقتصادی – سیاسی – فرهنگی – نظامی –اجتماعی با دشمن بجنگیم ؛ باید با تبعیت از رهبری و سیاستهاو رهنمودهای ایشان بر مشکلات و توطئه های دشمنان غلبه کنیم .
دشمن در مقابله مثلثی با انقلاب اسلامی تلاش میکند با تضعیف نظامی و کاهش نفوذ منطقه ای وحمایت از مخالفین داخلی و دامن زدن به جنبشهای اجتماعی داخلی نظام را باچالش روبرو کند و ماباید با اتحاد و انسجام و هوشیاری وبصیرت افزائی با این توطئه مقابله کنیم .و جامعه را بسوس دولت سازی و جامعه سازی اسلامی سوق دهیم .